EBS_2026수능특강 영어__[ PART 3 ]/[ TEST 1 ]

26수특__[ TEST 1 ]___[ 5번 ]

Anne.S 2025. 3. 14. 11:29

 

 

Schools tend to structure outdoor learning, indeed just about all learning, around an age-based framework (unless of course school numbers encourage mixed-age classes).

Recent research in Australia has found that mixed-age grouping helps children develop social, cognitive, and language skills, with children engaging in 'more mature and complex play'.

Children will naturally mix with children of different age groups at 'playtime' outside on the school field or playground.

Perhaps we should reconsider the idea that learning outdoors simply involves taking a class outside, and instead, view it as how a school supports the social and cognitive opportunities of mixing classes and age groups to learn in a wide range of environments.

Should Forest School be restricted to your school's Year One class?

Why not take a mix of classes with some pupils from each year?

Perhaps our outdoor experiences as teachers can be the foundation to challenge many accepted notions of what education should look like.

 

 

 

 

 

혼합 연령으로 구성된 야외 학습  ]

학교는 야외 학습을, 사실은 거의 모든 학습을(물론 학교의 학생 수가 혼합 연령 학급을 권장하지 않는다면) 연령 기반 틀을 중심으로 조직하는 경향이 있다.

최근 호주에서 연구는 혼합 연령 배치가 아동이 어른스럽고 복잡한 놀이 참여하게 되면서 아동이 사회적, 인지적, 언어적 능력을 발달시키는 도움이 된다는 것을 알아냈다. 

아동은 학교 운동장이나 놀이터에서놀이 시간 다른 연령 집단의 아동과 자연스럽게 섞일 것이다.

어쩌면 우리는 야외 학습이 단순히 야외에서 수업을 듣는 것을 수반한다는 생각을 재고하고, 그보다는 그것을 다양한 환경에서 배우도록 학교가 학급과 연령 집단을 섞는 사회적, 인지적 기회를 지원하는 방식으로 간주해야 것이다.

숲속 교실은 여러분 학교의 1학년 학급만으로 제한되어야 하는가?

학년 학생 명으로 구성된 혼합 학급을 선택하는 어떤가? 

어쩌면 교사로서의 야외 (수업) 경험이 교육이 어떤 모습이어야 하는지에 대한 많은 용인된 개념에 이의를 제기하는 토대가 있을 것이다.