26수특__[ TEST 1 ]___[ 5번 ]
❶ Schools tend to structure outdoor learning, indeed just about all learning, around an age-based framework (unless of course school numbers encourage mixed-age classes).
❷ Recent research in Australia has found that mixed-age grouping helps children develop social, cognitive, and language skills, with children engaging in 'more mature and complex play'.
❸ Children will naturally mix with children of different age groups at 'playtime' outside on the school field or playground.
❹ Perhaps we should reconsider the idea that learning outdoors simply involves taking a class outside, and instead, view it as how a school supports the social and cognitive opportunities of mixing classes and age groups to learn in a wide range of environments.
❺ Should Forest School be restricted to your school's Year One class?
❻ Why not take a mix of classes with some pupils from each year?
❼ Perhaps our outdoor experiences as teachers can be the foundation to challenge many accepted notions of what education should look like.
[ 혼합 연령으로 구성된 야외 학습 ]
❶ 학교는 야외 학습을, 사실은 거의 모든 학습을(물론 학교의 학생 수가 혼합 연령 학급을 권장하지 않는다면) 연령 기반 틀을 중심으로 조직하는 경향이 있다.
❷ 최근 호주에서 한 연구는 혼합 연령 배치가 아동이 ‘더 어른스럽고 복잡한 놀이’에 참여하게 되면서 아동이 사회적, 인지적, 언어적 능력을 발달시키는 데 도움이 된다는 것을 알아냈다.
❸ 아동은 학교 운동장이나 놀이터에서 ‘놀이 시간’에 다른 연령 집단의 아동과 자연스럽게 섞일 것이다.
❹ 어쩌면 우리는 야외 학습이 단순히 야외에서 수업을 듣는 것을 수반한다는 생각을 재고하고, 그보다는 그것을 다양한 환경에서 배우도록 학교가 학급과 연령 집단을 섞는 사회적, 인지적 기회를 지원하는 방식으로 간주해야 할 것이다.
❺ 숲속 교실은 여러분 학교의 1학년 학급만으로 제한되어야 하는가?
❻ 각 학년 학생 몇 명으로 구성된 혼합 학급을 선택하는 게 어떤가?
❼ 어쩌면 교사로서의 야외 (수업) 경험이 교육이 어떤 모습이어야 하는지에 대한 많은 용인된 개념에 이의를 제기하는 토대가 될 수 있을 것이다.