EBS_2026수능특강 영어__[ PART 3 ]/[ TEST 1 ]

26수특__[ TEST 1 ]___[ 12번 ]

Anne.S 2025. 3. 14. 11:30

 

It is obvious that any significant achievement occurs only where the self attributes intrinsic pleasure to the pursuit of knowledge.

Students may pass courses, but little of the information learned from the reward of grade incentives will be stored in long-term memory.

When the rewards cease, so does the motivation to remember, which is why the vast amount of information learned is lost within weeks.

In one study on math games, children's performance was compared between a reward program and the follow-up during which no rewards were provided.

The reward program did initially produce more interest and the children played more.

However, those who initially had enjoyed the games lost interest during the follow-up and played less after the reward program ended.

The researchers determined that it was the reward program that caused the children to like the games less.      

Related research should cause us to think about what we do to the minds of children in an obsessive grade competitive educational system.

 

 

 

 

[ 학업 성적 인센티브와 기억력 간의 관계 ]

어떤 의미있는 성취든 자아가 내재적 즐거움을 지식 추구의 결과로 보는 경우에만 발생한다는 것은 분명하다.

학생들은 과목을 이수할 있지만, 학업 성적 인센티브의 보상 때문에 학습한 정보는 장기 기억에 거의 저장되지 않을 것이다.

보상이 중단되면 기억하려는 동기도 역시 그렇게 되는데, 이것이 학습한 방대한 양의 정보가 안에 사라지는 이유이다.

수학 게임에 관한 어떤 연구에서, 보상 프로그램과 도중에 어떠한 보상도 제공되지 않은 후속 프로그램 간의 아이들의 실적이 비교되었다.

보상 프로그램은 실제로 처음에는 많은 흥미를 유발했고, 아이들은 게임을 많이 했다.

그러나 처음에 게임을 즐겼던 아이들이 후속 프로그램에서는 흥미를 잃었고 보상 프로그램이 끝난 후에는 게임을 덜했다.

연구자들은 아이들이 게임을 덜 좋아하게 만든 것은 바로 보상 프로그램이었다는 것을 알아냈다.

관련 연구로 인해 우리는 강박적인 성적 경쟁 교육 시스템에서 우리가 아이들의 마음에 무엇을 하는지에 관해 생각하게 것이다.