26수특__[ TEST 1 ]___[ 12번 ]
❶ It is obvious that any significant achievement occurs only where the self attributes intrinsic pleasure to the pursuit of knowledge.
❷ Students may pass courses, but little of the information learned from the reward of grade incentives will be stored in long-term memory.
❸ When the rewards cease, so does the motivation to remember, which is why the vast amount of information learned is lost within weeks.
❹ In one study on math games, children's performance was compared between a reward program and the follow-up during which no rewards were provided.
❺ The reward program did initially produce more interest and the children played more.
❻ However, those who initially had enjoyed the games lost interest during the follow-up and played less after the reward program ended.
❼ The researchers determined that it was the reward program that caused the children to like the games less.
❽ Related research should cause us to think about what we do to the minds of children in an obsessive grade competitive educational system.
[ 학업 성적 인센티브와 기억력 간의 관계 ]
❶ 어떤 의미있는 성취든 자아가 내재적 즐거움을 지식 추구의 결과로 보는 경우에만 발생한다는 것은 분명하다.
❷ 학생들은 과목을 이수할 수 있지만, 학업 성적 인센티브의 보상 때문에 학습한 정보는 장기 기억에 거의 저장되지 않을 것이다.
❸ 보상이 중단되면 기억하려는 동기도 역시 그렇게 되는데, 이것이 학습한 방대한 양의 정보가 몇 주 안에 사라지는 이유이다.
❹ 수학 게임에 관한 어떤 연구에서, 보상 프로그램과 도중에 어떠한 보상도 제공되지 않은 후속 프로그램 간의 아이들의 실적이 비교되었다.
❺ 보상 프로그램은 실제로 처음에는 더 많은 흥미를 유발했고, 아이들은 게임을 더 많이 했다.
❻ 그러나 처음에 게임을 즐겼던 아이들이 후속 프로그램에서는 흥미를 잃었고 보상 프로그램이 끝난 후에는 게임을 덜했다.
❼ 연구자들은 아이들이 게임을 덜 좋아하게 만든 것은 바로 보상 프로그램이었다는 것을 알아냈다.
❽ 관련 연구로 인해 우리는 강박적인 성적 경쟁 교육 시스템에서 우리가 아이들의 마음에 무엇을 하는지에 관해 생각하게 될 것이다.