EBS_올림포스_기본1/[17강]__[EBS_올림포스_기본1]

[17강]__[practice 3]_[EBS_올림포스_기본]

Anne.S 2022. 11. 19. 11:31

❶ Art is a force for preserving the status quo, but it is also often used in the opposite wayㅡas a vehicle of protest, resistance, and even revolution.

❷ A number of artists have attempted, through their own artistic media, to raise the consciousness of their oppressed countrymen and to bring about changes in social and political structures.

❸ For example, Marjorie Agosin documented the case of the Chilean arpilleristas, who told the story of political ③ oppression on scraps of cloth.

These courageous artists were considered such a threat to the established government that they were eventually banned in their own country.

❺ In Chile, during the Augusto Pinochet regime, local artists painted murals under the cover of night depicting scenes of government oppression, only to have them removed by the military police the next morning.

 

 

 

 

❶ 예술은 현재의 상황을 보존하기 위한 힘이지만, 그것은 또한 항의, 저항, 심지어 혁명의 수단으로, 즉, 반대 방향으로 흔히 사용된다. 

❷ 많은 예술가들은, 자신들의 예술적 매체를 통해 억압받는 동포의 의식을 일깨우고 사회 정치적 구조의 변화를 가져오기 위해 시도했다. 

❸ 예를 들어, Marjorie Agosin(마조리 아고신)은 옷감 조각에 정치적 억압의 이야기를 표현한 칠레의 ‘arpilleristas'의 경우를  문서로 기록했다. 

❹ 이 용기 있는 예술가들은 기존의 정부에 큰 위협으로 간주되었고 그들은 결국 자신의 나라에서 (활동을) 금지당했다.

❺ 칠레에서 Augsto Pinochet 정권 동안에 현지 예술가들은, 야음을 틈타 정부의 억압 장면을 묘사하는 벽화를 그렸는데, 그것들은 결국 다음날 아침 군 헌병대에 의해 제거되었다.