EBS_리딩파워_완성/[ 1강]__[EBS_리딩파워_완성]

[ 1강]_[practice 4]_[EBS_리딩파워_완성]

Anne.S 2023. 4. 12. 10:36

[ Educational Effects of Poetry Creative Programming ]

A professor had students craft poetry-generating programs.

The children would feed the program verbs, adjectives, and nouns, and the computer would combine them into lines of poetry: “MAD WOLF HATES BECAUSE INSANE WOLF SKIPS” or “UGLY MAN LOVES BECAUSE UGLY DOG HATES.”

The process of trying to get the program to work lent students startling insights into language.

Jenny, a thirteen-year-old girl who had previously earned only mediocre grades, came in one day and announced, “Now I know why we have nouns and verbs.”

She’d been taught grammar and the parts of speech for years without understanding them.

But as Jenny struggled to get the program to work, she realized she had to classify words into categories—all the verbs in one bucket, all the nouns in another—or else the sentences the computer spat out wouldn’t make sense.

Grammar suddenly became deeply meaningful.

This produced another effect: Jenny began getting A’s in her language classes.

 

 

 

 

로그램 짜기의 교과 ] 

❶ 어교수가 학생들에게 시 로그라고 시.

❷ 아이들은 로그, 용사, 그리고 명사를 입력하고, 컴퓨터는 그것들을, ‘제정신이 아닌 늑대가 니까 미친 늑대가 어한다생긴 개가 미워하니까 생긴 자가 사한다같은 시구(詩句)로 결했다.

❸ 그 로그이 작하게 하애쓰는 과정은 학생들에게 어에 대한 운 통찰력을 주었다.

❹ 이전에 평범한 성적만 받았던, 13소녀 Jenny는 어느 날 와서, “명사와 사가 있는지 이제 알겠어요.”라고 했다.

❺ 그녀는 여러 해 안 문과 품사 를 이해하지도 그것들을 배었다.

❻ 그러나 그 로그이 작하게 하애쓸 Jenny는 단어를 주에 , 즉 모사는 한 버킷, 든 명사는 다른 버킷에 분류해하고 그게 하지 않으컴퓨터가 내는 문장은 아무못할 것이라는 것을 깨달았.

❼ 문자기 아주 의있게 되었다.

❽ 이것이 다른 과도 가왔는데, Jenny어 수업에서 A기 시작했다.

 

 

 

 

 

verb 
adjective  용사
noun  명사
process   과정
lend   (·에 어특질을) 주다[부여하다]

startling

insight 통찰

previously 이전에

mediocre 평범

part of speech 품사

 

classify  분류하다 

category 

sentence  문장 

spit out   

illusion    환상, 착각