[ 고1_6월 ]/[ 고1_6월 (2023) ] 모의고사 읽기

2023년 6월 모의_[ 고1 ]_20번

Anne.S 2023. 6. 19. 12:25

The importance of organizing work and personal matters in one place

    Research shows that people who work have two calendars: one for work and one for their personal lives.

 

  Although it may seem sensible, having two separate calendars for work and personal life can lead to distractions.

 

 

  To check if something is missing, you will find yourself checking your to­do lists multiple times. 

 

 

 

  Instead, organize all of your tasks in one place.

 

 

  It doesn’t matter if you use digital or paper media.

 

  It’s okay to keep your professional and personal tasks in one place.

 

 

 

 This will give you a good idea of how time is divided between work and home.

 

  This will allow you to make informed decisions about which tasks are most important.

 

 

 

 

업무와 개인 용무를 한 곳에 정리하는 것의 중요성

❶ 연구는 일하는 사람들이 개의 달력을 가지고 있다는 것을 보여준다: 하나는 업무를 위한 달력이고 하나는 개인적인 삶을 위한 달력이다. 

 비록 그것이 현명해 보일지도 모르지만, 업무와 개인적인 삶을 위한 별도의 달력을 갖는 것은 주의를 산만하게 있다. 

 누락된 것이 있는지를 확인하기 위해, 당신은 스스로가 자신의 목록을 여러 확인하는 것을 깨닫게 것이다. 

❹ 대신, 당신의 모든 일들을 곳에 정리하라. 

당신이 디지털 매체를 사용하든 종이 매체를 사용하든 중요하지 않다.

 당신의 업무와 개인 용무를 곳에 두는 것은 괜찮다. 

 이것은 당신에게 일과 가정 사이에 시간이 어떻게 쪼개지는지에 대해 알게 해줄 것이다. 

 이것은 어떤 일이 가장 중요한지에 대한 정보에 입각한 결정을 내리게 것이다. 

 

 

 



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personal
sensible
separate
distraction
to-do list
multiple
instead
organize
task
matter
professional
make decisions
informed
most
important


연구
달력
개인적인
현명한, 합리적인
별도의, 별개의
주의 산만, 정신이 흐트러짐
해야 할 일의 목록
여러, 다수의
대신에
정리하다, 체계화하다
용무, 업무, 과제
중요하다
전문적인, 직업의
결정을 내리다
정보에 입각한
가장
중요한, 중대한