2023년 6월 모의_[ 고1 ]_21번
How understanding customer post-purchase behavior affects your business
❶ Why do you care how a customer reacts to a purchase?
❷ Good question.
❸ By understanding postpurchase behavior, you can understand the influence and the likelihood of whether a buyer will repurchase the product (and whether she will keep it or return it).
❹ You’ll also determine whether the buyer will encourage others to purchase the product from you.
❺ Satisfied customers can become unpaid ambassadors for your business, so customer satisfaction should be on the top of your todo list.
❻ People tend to believe the opinions of people they know.
❼ People trust friends over advertisements any day.
❽ They know that advertisements are paid to tell the “good side” and that they’re used to persuade them to purchase products and services.
❾ By continually monitoring your customer’s satisfaction after the sale, you have the ability to avoid negative wordofmouth advertising.
고객의 구매 후 행동을 이해하는 것은 사업에 어떤 영향을 미치는가
❶ 왜 당신은 고객이 구매품(구매한 제품)에 어떻게 반응하는지에 대해 신경 쓰는가?
❷ 좋은 질문이다.
❸ 구매 후 행동을 이해함으로써, 당신은 그 영향력과 구매자가 제품을 재구매할지(그리고 그녀가 제품을 가질지 또는 반품할지)의 가능성을 이해할 수 있다.
❹ 당신은 구매자가 다른 사람들에게 당신으로부터 제품을 구매하도록 권장할지 여부도 또한 알아낼 것이다.
❺ 만족한 고객은 당신의 사업을 위한 무급 대사가 될 수 있으므로, 고객 만족이 할 일 목록의 최상단에 있어야 한다.
❻ 사람들은 그들이 아는 사람들의 의견을 믿는 경향이 있다.
❼ 사람들은 언제든 광고보다 친구를 더 신뢰한다.
❽ 그들은 광고에는 “좋은 면”을 말하기 위해 돈이 쓰이고 그리고 그것들이 제품과 서비스를 구매하도록 그들을 설득하는 데 사용된다는 것을 알고 있다.
❾ 판매 후 고객의 만족을 지속적으로 모니터함으로써, 당신은 부정적인 입소문 광고를 피할 수 있는 능력을 가진다.
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신경쓰다, 관리하다 고객, 소비자 반응하다, 대응하다 구매품 행동 영향력 가능성 ~인지 어떤지 알아내다, 밝혀내다 구매자 권장하다 만족한 무급의, 무보수의 대사 만족 ~하는 경향이 있다 의견 신뢰하다, 믿다 광고 면, 측면 설득하다 제품 지속적으로 모니터[감시]하다 능력 피하다 부정적인, 비관적인 입소문이 난, 구두의 |