2023년 6월 모의_[ 고1 ]_30번
Examples and success stories of advertisers adapting their claims to market positions in product promotion
❶ Advertisers often displayed considerable facility in adapting their claims to the market status of the goods they promoted.
❷ Fleischmann’s yeast, for instance, was used as an ingredient for cooking homemade bread.
❸ Yet more and more people in the early 20th century were buying their bread from stores or bakeries, so consumer demand for yeast decreased.
❹ The producer of Fleischmann’s yeast hired the J. Walter Thompson advertising agency to come up with a different marketing strategy to boost sales.
❺ No longer the “Soul of Bread,” the Thompson agency first turned yeast into an important source of vitamins with significant health benefits.
❻ Shortly thereafter, the advertising agency transformed yeast into a natural laxative.
❼ Repositioning yeast helped increase sales.
광고주들이 상품 홍보에서 시장 지위에 맞게 그들의 주장을 조절했던 예시 및 성공 사례
❶ 광고주들은 그들이 홍보하는 상품의 시장 지위에 맞게 그들의 주장을 조절하는 상당한 능력을 자주 보여주었다.
❷ 예를 들어, Fleischmann의 효모는 집에서 만든 빵을 요리하는 재료로 사용되었다.
❸ 하지만 20세기 초에 점점 더 많은 사람들이 가게나 빵집에서 빵을 사고 있었고, 그래서 효모에 대한 소비자 수요는 감소했다.
❹ Fleischmann의 효모의 생산자는 판매를 촉진하기 위해서 다른 마케팅 전략을 고안하려고 J. Walter Thompson 광고 대행사를 고용했다.
❺ Thompson 광고 대행사는 먼저 효모를 더 이상 “Soul of Bread”가 아니라 상당한 건강상의 이점이 있는 비타민의 중요한 공급원으로 바꾸었다.
❻ 그 직후, 광고 대행사는 효모를 천연 완하제로 바꾸었다.
❼ 효모의 이미지 전환을 꾀하는 것은 매출을 증가시키는 것을 도왔다.
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완하제(배변을 쉽게 하는 약·음식·음료) 광고주 보여주다, 전시하다 상당한, 적지 않은 능력, 재능 조절하다, 맞추다 (사회적) 지위 상품, 제품 홍보하다 효모, 이스트 재료, 성분 수요 고용하다, 채용하다 대행사 ~을 고안해 내다 전략 촉진하다 더 이상 ~이 아닌 공급원 상당한, 현저한 그 직후 ~으로 바꾸다 이미지의 전환을 꾀하다 |