[ 고1_6월 ]/[ 고1_6월 (2023) ] 모의고사 읽기

2023년 6월 모의_[ 고1 ]_34번

Anne.S 2023. 6. 19. 12:28

Increased sales from scarcity

 

Restricting the number of items customers can buy boosts sales.

❷ Brian Wansink, Professor of Marketing at Cornell University, investigated the effectiveness of this tactic in 1998.

❸ He persuaded three supermarkets in Sioux City, Iowa, to offer Campbell’s soup at a small discount: 79 cents rather than 89 cents.

❹ The discounted soup was sold in one of three conditions: a control, where there was no limit on the volume of purchases, or two tests, where customers were limited to either four or twelve cans.

❺ In the unlimited condition shoppers bought 3.3 cans on average, whereas in the scarce condition, when there was a limit, they bought 5.3 on average.

❻ This suggests scarcity encourages sales.

❼ The findings are particularly strong because the test took place in a supermarket with genuine shoppers.

❽ It didn’t rely on claimed data, nor was it held in a laboratory where consumers might behave differently.

 

 

 

 

 

희소성으로부터 오는 판매의 증가

 

고객이 구입할 수 있는 품목의 개수를 제한하는 것은 매출을 증가시킨다.

❷ Cornell University의 마케팅 교수인 Brian Wansink는 1998년에 이 전략의 효과를 조사했다.

❸ 그는 Iowa 주 Sioux City에 있는 세 개의 슈퍼마켓이 Campbell의 수프를 약간 할인하여 제공하도록 설득했다: 89센트가 아닌 79센트로.

❹ 할인된 수프는 세 가지 조건 중 하나의 조건으로 판매되었다: 구매량에 제한이 없는 하나의 대조군, 또는 고객이 4개의 캔으로 제한되거나 12개의 캔으로 제한되는 두 개의 실험군.

❺ 무제한 조건에서 구매자들은 평균 3.3캔을 구입했던 반면, 제한이 있던 희소 조건에서는, 평균 5.3캔을 구입했다.

❻ 이것은 희소성이 판매를 장려한다는 것을 보여준다.

❼ 이 실험은 진짜 구매자들이 있는 슈퍼마켓에서 진행되었기 때문에 그 결과는 특히 타당하다.

❽ 그것은 주장된 데이터에 의존하지 않았고, 소비자들이 다르게 행동할지도 모르는 실험실에서 이루어진 것도 아니었다. 

 

 

* tactic 
boost

investigate
effectiveness
persuade
offer
rather than
condition
volume
purchase
unlimited
on average
whereas
scarce
scarcity
encourage
finding(s)
particularly
genuine
rely on
claim
laboratory
behave
전략
증가시키다, 늘리다
조사하다, 살피다
효과, 효능
설득하다
제공하다
~이 아니라, ~보다는
조건, 상태
양, 용량
구매, 매입
무제한의, 제한 없는
평균(적으로)
반면, ~인데도
희소한, 드문
희소성
장려하다, 촉진하다
결과
특히
진짜의
의존하다, 의지하다
주장하다, 말하다
실험실, 연구실
행동하다