2023년 6월 모의_[ 고1 ]_34번
Increased sales from scarcity
❶ Restricting the number of items customers can buy boosts sales.
❷ Brian Wansink, Professor of Marketing at Cornell University, investigated the effectiveness of this tactic in 1998.
❸ He persuaded three supermarkets in Sioux City, Iowa, to offer Campbell’s soup at a small discount: 79 cents rather than 89 cents.
❹ The discounted soup was sold in one of three conditions: a control, where there was no limit on the volume of purchases, or two tests, where customers were limited to either four or twelve cans.
❺ In the unlimited condition shoppers bought 3.3 cans on average, whereas in the scarce condition, when there was a limit, they bought 5.3 on average.
❻ This suggests scarcity encourages sales.
❼ The findings are particularly strong because the test took place in a supermarket with genuine shoppers.
❽ It didn’t rely on claimed data, nor was it held in a laboratory where consumers might behave differently.
희소성으로부터 오는 판매의 증가
❶ 고객이 구입할 수 있는 품목의 개수를 제한하는 것은 매출을 증가시킨다.
❷ Cornell University의 마케팅 교수인 Brian Wansink는 1998년에 이 전략의 효과를 조사했다.
❸ 그는 Iowa 주 Sioux City에 있는 세 개의 슈퍼마켓이 Campbell의 수프를 약간 할인하여 제공하도록 설득했다: 89센트가 아닌 79센트로.
❹ 할인된 수프는 세 가지 조건 중 하나의 조건으로 판매되었다: 구매량에 제한이 없는 하나의 대조군, 또는 고객이 4개의 캔으로 제한되거나 12개의 캔으로 제한되는 두 개의 실험군.
❺ 무제한 조건에서 구매자들은 평균 3.3캔을 구입했던 반면, 제한이 있던 희소 조건에서는, 평균 5.3캔을 구입했다.
❻ 이것은 희소성이 판매를 장려한다는 것을 보여준다.
❼ 이 실험은 진짜 구매자들이 있는 슈퍼마켓에서 진행되었기 때문에 그 결과는 특히 타당하다.
❽ 그것은 주장된 데이터에 의존하지 않았고, 소비자들이 다르게 행동할지도 모르는 실험실에서 이루어진 것도 아니었다.
* tactic boost investigate effectiveness persuade offer rather than condition volume purchase unlimited on average whereas scarce scarcity encourage finding(s) particularly genuine rely on claim laboratory behave |
전략 증가시키다, 늘리다 조사하다, 살피다 효과, 효능 설득하다 제공하다 ~이 아니라, ~보다는 조건, 상태 양, 용량 구매, 매입 무제한의, 제한 없는 평균(적으로) 반면, ~인데도 희소한, 드문 희소성 장려하다, 촉진하다 결과 특히 진짜의 의존하다, 의지하다 주장하다, 말하다 실험실, 연구실 행동하다 |