[13강]_[EX 2]_[EBS_리딩파워_완성]
Characteristics of the Flipped learning class method
❶ Flipped Learning allows for a variety of learning modes.
❷ Educators often physically rearrange their learning spaces to support either group work or independent study.
❸ They create flexible spaces in which students choose when and where they learn.
❹ Furthermore, educators who flip their classes are flexible in their expectations of student timelines for learning and in their assessments of student learning.
❺ In the traditional teacher-centered model, the teacher is the primary source of information.
❻ By contrast, the Flipped Learning model shifts instruction to a learner-centered approach, where in-class time is spent exploring topics in greater depth.
❼ As a result, students are actively involved in knowledge construction as they participate in and evaluate their learning in a personally meaningful manner.
* Flipped Learning instruction allow for mode rearrange independent flexible expectation assessment primary construction evaluate |
역진행 수업 방식, 거꾸로 교실 가르치기, 교수 ~을 허용하다 양식, 방법, 방식 재배치하다 개별의, 독립적인 융통성 있는, 유연한 예상, 기대 평가 주된 구성, 건설 평가하다 |
역진행(거꾸로) 수업 방식의 특징
❶ 역진행 수업 방식은 다양한 학습 양식을 허용한다.
❷ 교육자들은 흔히 학습 공간을 모둠 활동이나 개별 학습을 지원하도록 물리적으로 재배치한다.
❸ 그들은 배우는 시간과 장소를 학생들이 선택하는 융통성 있는 공간을 창출한다.
❹ 뿐만 아니라, 역진행 수업을 실시하는 교육자들은 학생들의 학습 일정표에 대한 예상과 학생들의 학습 평가에 있어서 융통성이 있다.
❺ 전통적인 교사 중심 모형에서는 교사가 정보의 주된 원천이다.
❻ 그에 반해서, 역진행 수업 방식은 가르치는 것을 학습자 중심적인 접근으로 변화시키며, 거기서 수업 시간은 더 심층적으로 주제를 탐구하는 데 사용된다.
❼ 결과적으로, 학생들은 개인적으로 의미 있는 방법으로 학습에 참여하고 자신의 학습을 평가하면서 적극적으로 지식의 구성에 관여한다.