2022년 9월 모의_[ 고1 ]_22번
❶ A recent study from Carnegie Mellon University in Pittsburgh, called “When Too Much of a Good Thing May Be Bad,” indicates that classrooms with too much decoration are a source of distraction for young children and directly affect their cognitive performance.
❷ Being visually overstimulated, the children have a great deal of difficulty concentrating and end up with worse academic results.
❸ On the other hand, if there is not much decoration on the classroom walls, the children are less distracted, spend more time on their activities, and learn more.
❹ So it’s our job, in order to support their attention, to find the right balance between excessive decoration and the complete absence of it.
➊ 피츠버그시 Carnegie Mellon University의 “너무 많은 좋은 것이 나쁠 수도 있을 때”라고 불리는 최근 한 연구는, 너무 많은 장식이 있는 교실이 어린이들의 주의 산만의 원인이고 직접적으로 그들의 인지적인 수행에 영향을 미친다는 점을 보여준다.
➋ 시각적으로 지나치게 자극 되었을 때, 아이들은 집중하는 데 많이 어려워하고 결국 더 나쁜 학습 결과로 끝이 난다.
➌ 반면에, 교실벽에 장식이 많지 않으면, 아이들은 덜 산만해지고, 그들의 활동에 더 많은 시간을 사용하고, 더 많이 배운다.
➍ 그래서, 그들의 집중을 돕기 위해, 지나친 장식과 장식이 전혀 없는 것 사이의 적절한 균형을 찾는 것이 우리가 할 일이다.
recent | 최근, 최신 |
indicate | 보여주다, 나타내다 |
decoration | 장식 |
source | 원인, 근원 |
distraction | 주의 산만, 혼란 |
directly | 직접적으로, 곧바로 |
affect | ~에 영향을 미치다 |
cognitive | 인지적인, 인식적인 |
performance | 수행, 성과 |
visually | 시각적으로 |
a great deal of | 많은, 다량의 |
end up | 결국 ~이 되다 |
on the other hand | 반면에 |
activity | 활동 |
excessive | 지나친, 과도한 |
complete | 완전한, 가능한 최대의 |
absence | 없음, 결핍 |