EBS_리딩파워_완성/[16강]__[EBS_리딩파워_완성]

[16강]_[practice 3]_[EBS_리딩파워_완성]

Anne.S 2023. 9. 4. 10:03

 

[How Body Behavior affects Persuasion ]

 

❶ One study brought in a large group of students to do “market research on high-tech headphones.”

❷ The students were told that the researchers wanted to test how well the headphones worked while they were in motion.

❸ Following the songs, the researchers played an argument about how the university’s tuition should be raised from $587 per semester to $750 per semester.

❹ One group of students had been told to move their heads up and down throughout the music and the speaking.

❺ Another group was told to move their heads from side to side.

❻ A last group was told to make no movements at all.

❼ After “testing the headsets,” the students were asked to fill out a questionnaire about not only the headsets, but also the university’s tuition.    

❽ Those nodding their heads up and down (yes motion) overall rated a jump in tuition as favorable.

❾ Those shaking their heads side to side (no motion) overall wanted the tuition to be lowered.

❿ Those who had not moved their heads didn’t really seem to be persuaded one way or the other.

 

➔ ⓫ According to the study above, the type of physical movement the students were asked to do influenced how convincing they found an argument.

 

 

 

 

 

 

 

[ 신체 동작이 설득에 미치는 영향 ]

 

❶ 어느 연구에서, ‘최첨단의 헤드폰에 대한 시장 연구’를 하기 위해 많은 수의 학생 집단을 참여하게 했다.

❷ 학생들은 그들이 움직이고 있는 동안에 헤드폰이 얼마나 잘 작동하는지를 연구자들이 시험해 보고 싶어 한다는 말을 들었다.

❸ 노래에 이어서, 연구자들은 어째서 대학교의 수업료가 학기당 587달러에서 학기당 750 달러로 인상되어야 하는지에 관한 주장을 틀어 주었다.

❹ 한 집단의 학생들은 음악과 말을 듣는 동안 내내 머리를 위아래로 움직이라는 말을 들었다.

❺ 또 다른 집단은 머리를 양옆으로 움직이라는 말을 들었다.

❻ 마지막 집단은 아무런 움직임도 하지 말라는 말을 들었다.  

❼ ‘헤드셋을 시험한’ 후에, 학생들은 헤드셋에 관한 것뿐만 아니라 대학교의 수업료에 관한 설문지도 작성하라는 요청을 받았다.

❽ 머리를 위아래로 끄덕인(‘예’라는 동작) 학생들은 전부 수업료의 급격한 인상을 호의적으로 평가했다.

❾ 머리를 양옆으로 흔든(‘아니요’라는 동작) 학생들은 전부 수업료가 인하되기를 바랐다.

❿ 머리를 움직이지 않은 학생들은 실제로 어느 한 쪽이나 다른 쪽으로 설득된 것 같지 않았다. 

 

 

➔ ⓫ 위 연구에 따르면, 학생들이 하도록 요청받은 신체 동작의 유형은 그들이 어떤 주장이 얼마나 설득력 있는가를 알게 되는 데 영향을 끼쳤다. 

 

 

 

market research
high-tech
in motion
argument
tuition
questionnaire
nod
overall
rate
시장 연구
최첨단의
움직이고 있는
주장, 논쟁
수업료
설문지
(고개를) 끄덕이다
전부; 전체적인
평가하다