Anne.S 2023. 9. 6. 23:33

 

Successful Careers: The Secrets of Adults with Dyslexia

A key to engagement and achievement is providing students with relevant texts they will be interested in.

My scholarly work and my teaching have been deeply influenced by the work of Rosalie Fink.

She interviewed twelve adults who were highly successful in their work, including a physicist, a biochemist, and a company CEO.

All of them had dyslexia and had had significant problems with reading throughout their school years.

While she expected to find that they had avoided reading and discovered ways to bypass it or compensate with other strategies for learning, she found the opposite.

“To my surprise, I found that these dyslexics were enthusiastic readers…they rarely avoided reading.   On the contrary, they sought out books.”

The pattern Fink discovered was that all of her subjects had been passionate in some personal interest.

The areas of interest included religion, math, business, science, history, and biography.

What mattered was that they read voraciously to find out more.   

 

 

 

❶ 참여와 성취의 핵심은 학생들에게 그들이 관심 있어 할 적절한 글을 제공하는 것이다.
❷ 나의 학문적인 연구와 나의 수업은 Rosalie Fink의 연구에 깊이 영향을 받아왔다. 
❸ 그녀는 물리학자, 생화학자 그리고 회사의 최고 경영자를 포함해 그들의 직업에서 매우 성공한 열 두명의 성인들과 면담했다. 
❹ 그들 모두가 난독증이 있었고 그들의 학령기 내내 읽기에 상당한 문제를 겪어왔다.
❺ 그녀는그들이 학습에 있어 읽기를 피했고 그것을 우회하거나 다른 전략들로 보완할 방법을 발견했을 것이라고 알아낼 것을 예상했으나, 정반대를 알아냈다.
❻ “놀랍게도, 나는 난독증이 있는 이런 사람들이 열성적인 독자인 것을... 그들이 좀처럼 읽기를 피하지 않는 것을 알아냈다. 이에 반하여, 그들은 책을 찾았다.” 

❼ Fink가 발견한 패턴은 그녀의 실험 대상자 모두가 어떤 개인적인 관심사에 열정적이었다는 것이었다. 
❽ 관심 분야는 종교, 수학, 상업, 과학,역사 그리고 생물학을 포함했다.
❾ 중요한 것은 그들이 더 많이 알아내기 위해 탐욕스럽게 읽었다는 것이다.

 

⬜️   key - 열쇠, 중요한 요소
⬜️   engagement - 참여
⬜️   providing - 제공하는
⬜️   relevant - 관련 있는
⬜️   scholarly - 학문적인
⬜️   interviewe - 인터뷰하다
⬜️   highly successful - 매우 성공적인
⬜️   physicist - 물리학자
⬜️   biochemist - 생화학자
⬜️   CEO  (Chief Executive Officer)- 최고 경영자
⬜️   dyslexia (디-슬렉-시아)- 난독증
⬜️   significant - 중요한
⬜️   throughout - ~동안 내내
⬜️   school years - 학창 시절
⬜️   expected - 예상했다
⬜️   avoid - 피하다
⬜️   discover - 발견하다
⬜️   bypass - 우회하다
⬜️   compensate - 보상하다
⬜️   strategy - 전략들
⬜️   surprise - 놀라움
⬜️   dyslexics (디-슬렉-식스)- 난독증 환자들
⬜️   enthusiastic - 열정적인
⬜️   rarely - 드물게
⬜️   sought out - 찾아냈다
⬜️   pattern - 패턴, 양식
⬜️   subjects - 대상들, 주체들
⬜️   passionate - 열정적인
⬜️   personal interest - 개인적 관심사
⬜️   area - 영역, 분야
⬜️   religion - 종교
⬜️   biography - 전기, 일대기
⬜️   matter - 중요하다
⬜️   voraciously (버-레이-셔슬리)- 게걸스럽게, 탐욕스럽게, 열심으로
⬜️   find out-   알아내다


⬜️   A key to engagement and achievement  - 참여와 성취의 열쇠
⬜️   providing students with relevant texts.
       - 학생들에게 관련 텍스트를 제공하는 것
⬜️   they will be interested in - 그들이 관심을 가질
⬜️   scholarly work - 학문적인 작업
⬜️   my teaching - 나의 가르침
⬜️   deeply influenced by - 깊이 영향을 받은
⬜️   the work of Rosalie Fink - 로잘리 핑크의 작업
⬜️   interviewed twelve adults- 열두 명의 성인을 인터뷰하다
⬜️   highly successful in their work
       
- 그들의 일에서 매우 성공적인
⬜️   including a physicist, a biochemist, and a company CEO 
        - 물리학자, 생화학자, 회사 CEO를 포함하여
⬜️   All of them had dyslexia 
        - 그들 모두 난독증을 가지고 있었다
⬜️   significant problems with reading 
        - 읽기에 대한 중요한 문제들
⬜️   throughout their school years - 학창 시절 내내
⬜️   expected to find - 발견하기를 예상했다
⬜️   avoided reading - 읽기를 피하다
⬜️   discovered ways to bypass it 
          - 그것을 우회하는 방법을 발견하다
⬜️   compensate with other strategies - 다른 전략으로 보상하다
⬜️   strategies for learning - 학습을 위한 전략
⬜️   To my surprise - 내 놀라움에
⬜️   enthusiastic readers - 열정적인 독자들
⬜️   rarely avoided reading - 읽기를 거의 피하지 않았다
⬜️   On the contrary - 반대로
⬜️   sought out books - 책을 찾아냈다
⬜️   pattern Fink discovered - 핑크가 발견한 패턴
⬜️   passionate in some personal interest
        - 개인적인 관심사에 열정적인

⬜️   areas of interest - 관심 분야
⬜️   included religion, math, business, science, history, and biography
     - 종교, 수학, 사업, 과학, 역사, 전기를 포함하다
⬜️   What mattered was that - 중요한 것은 ~이다
⬜️   read voraciously - 게걸스럽게 읽다
⬜️   find out more - 더 많이 알아내다