[ 고1 ]_9월 (2023)__[ 34번 ]
❶ For many people, ability refers to intellectual competence, so they want everything they do to reflect how smart they are — writing a brilliant legal brief, getting the highest grade on a test, writing elegant computer code, saying something exceptionally wise or witty in a conversation.
❷ You could also define ability in terms of a particular skill or talent, such as how well one plays the piano, learns a language, or serves a tennis ball.
❸ Some people focus on their ability to be attractive, entertaining, up on the latest trends, or to have the newest gadgets.
❹ However ability may be defined, a problem occurs when it is the sole determinant of one’s self-worth.
❺ The performance becomes the only measure of the person; nothing else is taken into account.
❻ An outstanding performance means an outstanding person; an average performance means an average person.
❼ Period.
❶ 많은 사람들에게 ‘능력’은 지적 능력을 의미하기 때문에 그들은 자신이 하는 모든 것이 자신이 얼마나 똑똑한지를 보여주기를 원한다.
❷ 예컨대, 훌륭한 법률 보고서를 작성하는 것, 시험에서 최고의 성적을 받는 것, 정연한 컴퓨터 코드를 작성하는 것, 대화에서 비범하게 현명하거나 재치있는 말을 하는 것이다.
❸ 여러분은 또한 피아노를 얼마나 잘 치는지, 언어를 얼마나 잘 배우는지, 테니스공을 얼마나 잘 서브하는지와 같은 특정한 기술이나 재능의 관점에서 능력을 정의할 수도 있다.
❹ 어떤 사람들은 매력적이고, 재미있고, 최신 유행에 맞추거나, 최신기기를 가질 수 있는 그들의 능력에 초점을 맞춘다.
❺ 능력이 어떻게 정의되든지, 그것이 자신의 가치를 결정하는 유일한 결정 요소일 때 문제가 발생한다.
❻ 수행이 그 사람의 ‘유일한’ 척도가 되며, 다른 것은 고려되지 않는다. 뛰어난 수행은 뛰어난 사람을 의미하고, 평범한 수행은 평범한 사람을 의미한다.
❼ 끝.
□ key: 열쇠, 비결 □ engagement: 참여, 몰입 □ achievement: 성취 □ providing students with ~: 학생들에게 ~을 제공하는 것 □ relevant: 관련 있는 □ texts: 텍스트, 글 □ interested in: ~에 관심이 있는 □ A key to ~: ~의 비결 □ relevant texts: 관련 있는 글 □ be interested in: ~에 관심이 있다 □ scholarly: 학문의 □ work: 일, 연구 □ teaching: 가르침, 교육 □ deeply: 깊이 □ influenced: 영향을 받은 □ scholarly work: 학문적 연구 □ have been influenced by: ~의 영향을 받았다 □ interview: 인터뷰하다 □ physicist: 물리학자 □ biochemist: 생화학자 □ company CEO: 회사 최고경영자 □ highly successful in their work: 그들의 일에서 매우 성공한 □ including ~: ~을 포함하여 □ all of them: 그들 모두 □ dyslexia: 난독증 □ significant: 중요한, 상당한 □ problems with ~: ~에 대한 문제 □ reading: 읽기 □ throughout: ~동안 내내 □ school years: 학창 시절 □ had significant problems with ~: ~에 상당한 문제를 겪었다 □ throughout their school years: 학창 시절 내내 □ expected: 예상했다 □ find: 발견하다 □ avoided: 피하다 □ discovered: 발견했다 □ bypass: 우회하다 □ compensate: 보상하다, 갚다 □ strategies: 전략들 □ learning: 학습 □ opposite: 반대 □ expected to find: 발견하기를 기대했다 □ avoided reading: 읽기를 피했다 □ discovered ways to ~: ~하는 방법을 발견했다 □ bypass it: 그것을 우회하다 □ compensate with other strategies: 다른 전략들로 보상하다 □ found the opposite: 반대를 발견했다 □ surprise: 놀라움 □ enthusiastic: 열렬한 □ readers: 독자들 □ rarely: 드물게 □ avoid: 피하다 □ on the contrary: 반대로 □ sought out: 찾아냈다 □ To my surprise: 놀랍게도 □ enthusiastic readers: 열렬한 독자들 □ rarely avoided reading: 읽기를 거의 피하지 않았다 □ on the contrary: 반대로 □ pattern: 패턴, (일정한)형태 □ discover: 발견하다 □ subject: 대상 □ passionate: 열정적인 □ personal interest: 개인적인 관심사 □ The pattern was that ~: 그 패턴은 ~라는 것이었다 □ had been passionate in ~: ~에 열정적이었다 □ some personal interest: 몇몇 개인적인 관심사 □ religion: 종교 □ biography: 전기 □ areas of interest: 관심 분야 □ matter: 중요하다 □ read voraciously: 열심히 읽다 □ find out more: 더 알아내다 □ What mattered was that ~: 중요한 것은 ~라는 것이다 □ read voraciously: 열심히 읽다 □ to find out more: 더 알아내기 위해 |