Anne.S 2023. 9. 6. 23:33

For many people, ability refers to intellectual competence, so they want everything they do to reflect how smart they are — writing a brilliant legal brief, getting the highest grade on a test, writing elegant computer code, saying something exceptionally wise or witty in a conversation.

You could also define ability in terms of a particular skill or talent, such as how well one plays the piano, learns a language, or serves a tennis ball.

Some people focus on their ability to be attractive, entertaining, up on the latest trends, or to have the newest gadgets.

However ability may be defined, a problem occurs when it is the sole determinant of one’s self-worth.

The performance becomes the only measure of the person; nothing else is taken into account. 

An outstanding performance means an outstanding person; an average performance means an average person.

Period.

 

 

❶ 많은 사람들에게 ‘능력’은 지적 능력을 의미하기 때문에 그들은 자신이 하는 모든 것이 자신이 얼마나 똑똑한지를 보여주기를 원한다. 

❷ 예컨대, 훌륭한 법률 보고서를 작성하는 것, 시험에서 최고의 성적을 받는 것, 정연한 컴퓨터 코드를 작성하는 것, 대화에서 비범하게 현명하거나 재치있는 말을 하는 것이다.
❸ 여러분은 또한 피아노를 얼마나 잘 치는지, 언어를 얼마나 잘 배우는지, 테니스공을 얼마나 잘 서브하는지와 같은 특정한 기술이나 재능의 관점에서 능력을 정의할 수도 있다. 
❹ 어떤 사람들은 매력적이고, 재미있고, 최신 유행에 맞추거나, 최신기기를 가질 수 있는 그들의 능력에 초점을 맞춘다. 
❺ 능력이 어떻게 정의되든지, 그것이 자신의 가치를 결정하는 유일한 결정 요소일 때 문제가 발생한다.
❻ 수행이 그 사람의 ‘유일한’ 척도가 되며, 다른 것은 고려되지 않는다.  뛰어난 수행은 뛰어난 사람을 의미하고, 평범한 수행은 평범한 사람을 의미한다.

❼ 끝.

 

 

 

 

□ key: 열쇠, 비결
□ engagement: 참여, 몰입
□ achievement: 성취
□ providing students with ~: 학생들에게 ~을 제공하는 것
□ relevant: 관련 있는
□ texts: 텍스트, 글
□ interested in: ~에 관심이 있는
□ A key to ~: ~의 비결
□ relevant texts: 관련 있는 글
□ be interested in: ~에 관심이 있다


□ scholarly: 학문의
□ work: 일, 연구
□ teaching: 가르침, 교육
□ deeply: 깊이
□ influenced: 영향을 받은
□ scholarly work: 학문적 연구
□ have been influenced by: ~의 영향을 받았다


□ interview: 인터뷰하다
□ physicist: 물리학자
□ biochemist: 생화학자
□ company CEO: 회사 최고경영자
□ highly successful in their work: 그들의 일에서 매우 성공한
□ including ~: ~을 포함하여


□ all of them: 그들 모두
□ dyslexia: 난독증
□ significant: 중요한, 상당한
□ problems with ~: ~에 대한 문제
□ reading: 읽기
□ throughout: ~동안 내내
□ school years: 학창 시절
□ had significant problems with ~: ~에 상당한 문제를 겪었다
□ throughout their school years: 학창 시절 내내


□ expected: 예상했다
□ find: 발견하다
□ avoided: 피하다
□ discovered: 발견했다
□ bypass: 우회하다
□ compensate: 보상하다, 갚다
□ strategies: 전략들
□ learning: 학습
□ opposite: 반대
□ expected to find: 발견하기를 기대했다
□ avoided reading: 읽기를 피했다
□ discovered ways to ~: ~하는 방법을 발견했다
□ bypass it: 그것을 우회하다
□ compensate with other strategies: 다른 전략들로 보상하다
□ found the opposite: 반대를 발견했다


□ surprise: 놀라움
□ enthusiastic: 열렬한
□ readers: 독자들
□ rarely: 드물게
□ avoid: 피하다
□ on the contrary: 반대로
□ sought out: 찾아냈다
□ To my surprise: 놀랍게도
□ enthusiastic readers: 열렬한 독자들
□ rarely avoided reading: 읽기를 거의 피하지 않았다
□ on the contrary: 반대로


□ pattern: 패턴, (일정한)형태
□ discover: 발견하다
□ subject: 대상
□ passionate: 열정적인
□ personal interest: 개인적인 관심사
□ The pattern was that ~: 그 패턴은 ~라는 것이었다
□ had been passionate in ~: ~에 열정적이었다
□ some personal interest: 몇몇 개인적인 관심사



□ religion: 종교
□ biography: 전기
□ areas of interest: 관심 분야


□ matter: 중요하다
□ read voraciously: 열심히 읽다
□ find out more: 더 알아내다
□ What mattered was that ~: 중요한 것은 ~라는 것이다
□ read voraciously: 열심히 읽다
□ to find out more: 더 알아내기 위해