[ 고2_9월 ]/[ 고2_9월 (2023) ] 모의고사 읽기

2023년 9월 모의_[ 고2 ]_20번

Anne.S 2024. 7. 9. 08:35

# Focus on Actions, Not Personality: A Better Way to Guide Employees

❶ Managers frequently try to play psychologist, to “figure out” why an employee has acted in a certain way.

❷ Empathizing with employees in order to understand their point of view can be very helpful.

❸ However, when dealing with a problem area, in particular, remember that it is not the person who is bad, but the actions exhibited on the job.

❹ Avoid making suggestions to employees about personal traits they should change; instead suggest more acceptable ways of performing.

❺ For example, instead of focusing on a person’s “unreliability,” a manager might focus on the fact that the employee “has been late to work seven times this month.”

❻ It is difficult for employees to change who they are; it is usually much easier for them to change how they act.

 

 

 

frequently
psychologist
figure out
employee
certain
empathize
point of view
deal with
in particular
exhibit
trait
acceptable
unreliability
자주, 흔히
심리학자
파악하다, 알아내다
직원
특정한
공감하다
관점, 견해
~을 다루다
특히
보이다
특성
용인되는, 받아들여지는
신뢰할 수 없음

 

 

 

 

 

# 직원에게 인격적 특성보다는 행동 방식에 대한 변화 제안

 

❶ 관리자들은 직원이 왜 특정한 방식으로 행동했는지를 ‘파악하기’ 위해 심리학자 역할을 하려고 자주 노력한다.

❷ 그들의 관점을 이해하기 위해 직원들과 공감하는 것은 매우 도움이 될 수 있다.

❸ 하지만, 특히 문제 영역을 다룰 때, 그것은 잘하지 못하는 사람이 아니라 근무 중에 보여지는 행동이라는 것을 기억하라.

❹ 직원들에게 그들이 바꿔야 할 인격적 특성에 대해 제안하는 것을 피하라. 대신에 더 용인되는 수행 방법을 제안하라.

❺ 예를 들어, 관리자는 어떤 사람의 ‘신뢰할 수 없음’에 초점을 맞추는 대신, 그 직원이 ‘이번 달에 회사에 일곱 번 지각했다’는 사실에 초점을 맞출 수도 있을 것이다.

❻ 직원들은 자신이 어떤 사람인지를 바꾸기는 어렵다. 일반적으로 자신이 행동하는 방식을 바꾸기가 훨씬 쉽다.