[ 고2_9월 ]/[ 고2_9월 (2023) ] 모의고사 읽기

2023년 9월 모의_[ 고2 ]_36번

Anne.S 2024. 7. 9. 09:41

 

 

If you drive down a busy street, you will find many competing businesses, often right next to one another.

For example, in most places a consumer in search of a quick meal has many choices, and more fast­-food restaurants appear all the time.

These competing firms advertise heavily.

The temptation is to see advertising as driving up the price of a product without any benefit to the consumer. 

However, this misconception doesn’t account for why firms advertise.

In markets where competitors sell slightly differentiated products, advertising enables firms to inform their customers about new products and services.

Yes, costs rise, but consumers also gain information to help make purchasing decisions.

Consumers also benefit from added variety, and we all get a product that’s pretty close to our vision of a perfect good — and no other market structure delivers that outcome. 

 

 

 

 

 

 

[ 경쟁하는 업체들 ] 만약 여러분이 번화한 거리를 운전한다면, 여러분은 자주 서로의 바로 옆에서 경쟁하는 많은 업체들을 발견할 것이다.

[ 소비자의 다양한 선택지  ]  예를 들어, 대부분의 장소에서 빠른 식사를 찾는 소비자는 많은 선택권을 가지고 있고, 더 많은 패스트푸드 식당들이 항상 나타난다.

[ 회사들의 광고 ]   이 경쟁하는 회사들은 광고를 많이 한다.

[ 광고에 대한 오해: 가격상승 ]   광고를 소비자에게 어떤 혜택도 없이 제품의 가격을 올리는 것으로 보기 쉽다.

[ 회사는 광고의 이유 설명 안해 ]   그러나 이러한 오해는 회사들이 광고하는 이유를 설명하지 않는다.

[ 광고의 역할 ]  경쟁사들이 약간 차별화된 제품들을 판매하는 시장에서, 광고는 회사들이 그들의 소비자들에게 새로운 제품과 서비스를 알릴 수 있게 해 준다.

[ 광고로 인한 소비자들의 이점 ]  물론 가격이 상승하기는 하지만, 소비자들은 구매 결정을 내리는 데 도움이 되는 정보도 얻는다.

[ 광고의 추가적 혜택 ]  소비자들은 또한 추가된 다양성으로부터 혜택을 얻고, 우리 모두는 완벽한 제품에 대한 우리의 상상에 매우 근접한 제품을 얻는데, 다른 어떤 시장  구조도 그러한 결과를 제공하지 않는다.

 

 

[ Checking the Words & Chunks  ]


  1. ⬜️    drive down - 차를 몰고 내려가다
  2. ⬜️   busy street - 번화한 거리
  3. ⬜️   competing businesses - 경쟁하는 사업체들
  4. ⬜️   right next to one another - 서로 바로 옆에

  1. ⬜️   consumer - 소비자
  2. ⬜️   in search of - ~을 찾는
  3. ⬜️   a consumer in search of a quick meal - 빠른 식사를 찾는 소비자
  4. ⬜️   more fast-food restaurants appear - 더 많은 패스트푸드 레스토랑이 나타나다


  1. ⬜️   advertise heavily - 대대적으로 광고하다
  2. ⬜️   these competing firms - 이 경쟁하는 회사들


  1. ⬜️   temptation - 유혹
  2. ⬜️   see advertising as - 광고를 ~로 보다
  3. ⬜️   driving up the price - 가격을 올리는
  4. ⬜️   without any benefit - 아무런 이득 없이
  5. ⬜️   the temptation is to see advertising - 광고를 ~로 보는 유혹
  6. ⬜️   as driving up the price of a product - 제품의 가격을 올리는 것으로
  7. ⬜️   without any benefit to the consumer - 소비자에게 아무런 이득 없이


  1. ⬜️   misconception - 오해
  2. ⬜️   account for - 설명하다
  3. ⬜️   this misconception doesn’t account for - 이 오해는 ~을 설명하지 못한다
  4. ⬜️   why firms advertise - 왜 회사들이 광고하는지


  1. ⬜️   competitors - 경쟁자들
  2. ⬜️   slightly differentiated products - 약간 차별화된 제품들
  3. ⬜️   advertising enables firms - 광고는 회사들이 ~할 수 있게 하다
  4. ⬜️   inform their customers - 그들의 고객에게 알리다
  5. ⬜️   in markets where competitors sell - 경쟁자들이 판매하는 시장에서
  6. ⬜️   slightly differentiated products - 약간 차별화된 제품들
  7. ⬜️   advertising enables firms - 광고는 회사들이 ~할 수 있게 하다
  8. ⬜️   about new products and services - 신제품과 서비스에 대해


  1. ⬜️   costs rise - 비용이 증가하다
  2. ⬜️   purchasing decisions - 구매 결정


  1. ⬜️   benefit - 이익을 얻다
  2. ⬜️   added variety - 추가된 다양성
  3. ⬜️   pretty close - 꽤 가까운
  4. ⬜️   vision of a perfect good - 완벽한 제품의 비전
  5. ⬜️   market structure - 시장 구조
  6. ⬜️   outcome - 결과
  7. ⬜️   that’s pretty close to our vision - 우리의 비전에 꽤 가까운
  8. ⬜️   no other market structure - 다른 어떤 시장 구조도 ~없다
  9. ⬜️   delivers that outcome - 그 결과를 제공하다