2023년 9월 모의_[ 고2 ]_36번
❶ If you drive down a busy street, you will find many competing businesses, often right next to one another.
❷ For example, in most places a consumer in search of a quick meal has many choices, and more fast-food restaurants appear all the time.
❸ These competing firms advertise heavily.
❹ The temptation is to see advertising as driving up the price of a product without any benefit to the consumer.
❺ However, this misconception doesn’t account for why firms advertise.
❻ In markets where competitors sell slightly differentiated products, advertising enables firms to inform their customers about new products and services.
❼ Yes, costs rise, but consumers also gain information to help make purchasing decisions.
❽ Consumers also benefit from added variety, and we all get a product that’s pretty close to our vision of a perfect good — and no other market structure delivers that outcome.
❶ [ 경쟁하는 업체들 ] 만약 여러분이 번화한 거리를 운전한다면, 여러분은 자주 서로의 바로 옆에서 경쟁하는 많은 업체들을 발견할 것이다.
❷ [ 소비자의 다양한 선택지 ] 예를 들어, 대부분의 장소에서 빠른 식사를 찾는 소비자는 많은 선택권을 가지고 있고, 더 많은 패스트푸드 식당들이 항상 나타난다.
❸ [ 회사들의 광고 ] 이 경쟁하는 회사들은 광고를 많이 한다.
❹ [ 광고에 대한 오해: 가격상승 ] 광고를 소비자에게 어떤 혜택도 없이 제품의 가격을 올리는 것으로 보기 쉽다.
❺ [ 회사는 광고의 이유 설명 안해 ] 그러나 이러한 오해는 회사들이 광고하는 이유를 설명하지 않는다.
❻ [ 광고의 역할 ] 경쟁사들이 약간 차별화된 제품들을 판매하는 시장에서, 광고는 회사들이 그들의 소비자들에게 새로운 제품과 서비스를 알릴 수 있게 해 준다.
❼ [ 광고로 인한 소비자들의 이점 ] 물론 가격이 상승하기는 하지만, 소비자들은 구매 결정을 내리는 데 도움이 되는 정보도 얻는다.
❽ [ 광고의 추가적 혜택 ] 소비자들은 또한 추가된 다양성으로부터 혜택을 얻고, 우리 모두는 완벽한 제품에 대한 우리의 상상에 매우 근접한 제품을 얻는데, 다른 어떤 시장 구조도 그러한 결과를 제공하지 않는다.
[ Checking the Words & Chunks ]
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