Anne.S 2025. 4. 14. 09:09

# Gainsborough’s ‘Blue Boy’: A Bold Rebuttal to Artistic Conventions

 

  It is fascinating to watch an artist striving to achieve the right balance, but if we were to ask him why he did this or changed that, he might not be able to tell us.

He does not follow any fixed rules.

He just feels his way.

It is true that some artists or critics in certain periods have tried to formulate laws of their art; but it always turned out that poor artists did not achieve anything when trying to apply these laws, while great masters could break them and yet achieve a new kind of harmony no one had thought of before.

When the great English painter Sir Joshua Reynolds explained to his students in the Royal Academy that blue should not be put into the foreground of paintings but should be reserved for the distant backgrounds, for the fading hills on the horizon, his rival Thomas Gainsborough so the story goes wanted to prove that such academic rules are usually nonsense.

He painted the famous 'Blue Boy,' whose blue costume, in the central foreground of the picture, stands out triumphantly against the warm brown of the background.

 

 

 

 

 

# 게인즈버러의 ‘블루 보이’, 미술 규칙에 대한 대담한 반박

 

화가가 적절한 균형을 이루기 위해 노력하는 모습을 지켜보는 것은 대단히 흥미롭지만, 그에게 이것을 했는지 또는 저것을 바꿨는지 물어본다면, 그는 우리에게 설명하지 못할 수도 있다.

그는 어떠한 정해진 규칙도 따르지 않는다.

그는 그저 자신의 방식대로 느낀다.

특정 시기의 일부 화가나 비평가가 자신의 미술 법칙을 고안해 내려고 애써 왔던 것은 사실이지만, 형편없는 화가들이 법칙을 적용하려고 때는 아무것도 성취하지 못하는 반면 위대한 거장들은 그것을 어기면서도 이전에는 누구도 생각하지 못한 새로운 유형의 조화를 이룰 있다는 것은 항상 밝혀졌다.

위대한 영국 화가인 Joshua Reynolds 경이 영국 왕립 미술원의 학생들에게 파란색은 그림의 전경에 배치해서는 되고, 지평선의 희미해지는 언덕과 같은 배경을 위해 남겨 두어야 한다고 설명했을 , 그의 경쟁자인 Thomas Gainsborough 그러한 학문적 규칙이 일반적으로 말도 된다는 것을 증명하고 싶어 했다는 이야기가 있다.

그는 그림의 중앙 전경에 있는 파란색 의상이 배경의 따뜻한 갈색과 대조를 이루며 당당하게 눈에 띄는, 유명한 '블루 보이' 그렸다.