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  • 2021년 9월 모의_[ 고1 ]_31번
    [ 고1_9월 ]/[ 고1_9월 (2021) ] 모의고사 읽기 2023. 8. 15. 21:30

     

     

      Sometimes it is the simpler product that gives a business a competitive advantage. 

     

     

     

      Until recently, bicycles had to have many gears, often 15 or 20, for them to be considered high-­end. 

     

      But fixed-­gear bikes with minimal features have become more popular, as those who buy them are happy to pay more for much less. 

     

      The overall profitability of these bikes is much higher than the more complex ones because they do a single thing really well without the cost of added complexity. 

     

     

     

      Companies should be careful of getting into a war over adding more features with their competitors, as this will increase cost and almost certainly reduce profitability because of competitive pressure on price.  

     

     

     

     

     

     

     

       [ 단순한 제품의 경쟁 우위 ]   때때로 기업에게 비교우위를 주는 것은 단순한 제품이다

       [ 과거의 고급 자전거최근까지, 자전거는 최고급이라고 여겨지기 위해서는 보통 15 혹은 20개의 많은 기어를 가져야 했다. 

       [ 고정 기어 자전거의 인기 ]  그러나 최소한의 특징을 가지고 있는,  고정식 기어 자전거들은 그것들을 사는 사람들이 훨씬 적은 것에 대해 기꺼이 지불함에 따라 점점 인기를 얻게 되었다.

       [ 단순함의 이점 ]   이런 자전거들의 전반적인 수익성은 복잡한 것들 보다 훨씬 큰데 그것들이 추가되는 복잡성에 대한 비용 없이 가지를 정말 잘하기 때문이다.

       [ 기능 추가 경쟁의 위험 ]   기업들은 경쟁 업체와 많은 특징들을 추가하는 전쟁을 하는 것을 조심해야 하는데, 이것이 가격에 대한 경쟁적인 압박 때문에 비용을 증가시키고 수익성을 거의 확실히 감소시킬 것이기 때문이다. 

     

    << 복잡한 기능을 추가하는 것 보다,  단순하고 잘하는 한 가지에 집중하는 것이 더 높은 수익성을 가져올 수 있다. >>

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

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