ABOUT ME

-

Today
-
Yesterday
-
Total
-
  • 2024년 9월 모의_[ 고2 ]_20번
    [ 고2_9월 ]/[ 고2_9월 (2024) ] 모의고사 읽기 2024. 9. 4. 20:54


    ❶ Merely convincing your children that worry is senseless and that they would be more content if they didn’t worry isn’t going to stop them from worrying.

    ❷ For some reason, young people  seem to believe that worry is a fact of life over which they have little or no control.
    ❸ Consequently, they don’t even try to stop.
    ❹ Therefore, you need to convince them that worry, like guilt and fear, is nothing more than an emotion, and like all emotions, is subject to the power of the will.
    ❺ Tell them that they can eliminate worry from their lives by simply refusing to attend to it.
    ❻ Explain to them that if they refuse to act worried regardless of how they feel, they will eventually stop feeling worried and will begin to experience the contentment that accompanies a worry­ free life.


    [ 단순한 설득으로는 걱정을 멈추지 않음 ] 걱정은 무의미하고 걱정하지 않는다면 더 만족할 것이라고 여러분의 아이들을 설득하는 것만으로는 그들이 걱정하는 것을 멈추게 하지 않을 것이다.
    [ 아이들은 걱정을 통제할 수 없다고 믿음 ] 어떤 이유로, 아이들은 걱정이 자신이 거의 통제할 수 없거나 아예 통제할 수 없는 삶의 사실이라고 믿는 것 같다. 
    [ 멈추려 노력하지 않음 ] 결과적으로, 그들은 (걱정을) 멈추려고 노력하지도 않는다.
    [ 감정은 의지의 힘으로 조절 가능 ] 따라서, 여러분은 걱정이 죄책감과 두려움처럼 감정에 지나지 않고, 모든 감정과 같이 의지의 힘에 영향을 받기 쉽다고 그들을 설득해야 한다. 
    [ 걱정을 무시하는 방법 ] 아이들에게 단순히 걱정에 집중하지 않음으로써 그들이 자신의 삶으로부터 걱정을 없앨 수 있다는 것을 알려주어라.
    [ 행동으로 감정을 변화시킴 ] 아이들에게 그들이 어떤 기분인지와 상관없이 걱정하며 행동하는 것을 거부한다면, 그들은 결국 걱정하는 것을 멈추고 걱정 없는 삶을 수반하는 만족감을 경험하기 시작할 것이라고 설명해줘라.

    << 걱정이 통제 가능한 감정이며, 이를 의지로 다스릴 수 있음을 아이들에게 가르치는 방법을 제시하고 있다. >>

     

     

     

     

     

     

     

     

Designed by Tistory.