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  • 2024년 9월 모의_[ 고2 ]_21번
    [ 고2_9월 ]/[ 고2_9월 (2024) ] 모의고사 읽기 2024. 9. 4. 20:55

     

    In today’s information age, in many companies and on many teams, the objective is no longer error prevention and replicability.

    On the contrary, it’s creativity, speed, and keenness.

    In the  industrial era, the goal was to minimize variation.

    But in creative companies today, maximizing variation is more essential. 

    In these situations, the biggest risk isn’t making a mistake or losing consistency; it’s failing to attract top talent, to invent new products, or to change direction quickly when the environment shifts.

    Consistency and repeatability are more likely to suppress fresh thinking than to bring your company profit.

    A lot of little mistakes, while sometimes painful, help the organization learn quickly and are a critical part of the innovation cycle.

    In these situations, rules and process are no longer the best answer.

    A symphony isn’t what you’re going for.

    ❿ Leave the conductor and the sheet music behind.

    Build a jazz band instead.

     

    ( * Build a jazz band = Foster variation within an organization )

     

     

     

    [ 현대의 목표 변화 ]  오늘날 정보화 시대에는, 많은 기업과 팀에서 목표는 더 이상 실수를 방지하고 (같은 결과를) 반복할 가능성이 아니다.
    [ 새로운 목표 ]  반대로, 그것(목표)은 창의성, 속도 그리고 예리함이다.
    [ 산업 시대의 목표 ]  산업 시대에서, 목표는 변화를 최소화하는 것이었다.
    [ 창의적 회사에서의 변화 ]  그러나 오늘날의 창의적 기업에서는 변화를 극대화하는 것이 더 필수적이다.
    [ 최대 위험 ]  이러한 상황에서, 가장 큰 위험은 실수를 하거나 일관성을 잃는 것이 아니라, 가장 재능 있는 사람을 끌어들이는 것에 실패, 새로운 제품을  만드는 것에 실패, 혹은 상황이 변할 때 방향을 빠르게 바꾸는 것에 실패하는 것이다.
    [ 일관성의 한계 ]  일관성과 반복 가능성은 여러분의 회사에 이익을 가져오기보다 새로운 생각을 짓누를 가능성이 더 높다.
    [ 작은 실수의 이점 ]  많은 작은 실수는 때때로 고통스럽지만, 조직이 빠르게 배우는 것을 돕고 혁신 주기의 중요한 부분이다.
    [ 규칙과 절차의 한계 ]  이러한 상황에서, 규칙과 과정은 더 이상 최선의 답이 아니다.
    [ 심포니가 아닌 재즈 ]  교향악단은 여러분이 추구하는 것이 아니다.
    [ 지휘자x, 악보x, 재즈밴드 o ]  지휘자와 악보는 내버려 두어라.
     대신 재즈 밴드를 구성하라.

     

    << 현대의 창의적인 회사들은 일관성과 반복성보다는 창의성과 변화를 중요시하며, 작은 실수를 통해 빠르게 배우는 것이 중요하다. >>

     

     

     

     

     

     

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