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[16강]__[practice 1]_[EBS_올림포스_기본]EBS_올림포스_기본1/[16강]__[EBS_올림포스_기본1] 2022. 11. 5. 19:40
❶ The past couple of decades have seen many corporations joining with charities in what is called “cause-related marketing'’ efforts, in which a corporation donates a certain percentage of its profits from a particular item.
❷ The nonprofit group and the corporation advertise the arrangement and encourage people who may be choosing among similar products to choose the one that also benefits the charity.
❸ Variations on this theme include corporations that offer to give a percentage of profits to a certain kind of organization or that allow customers to nominate groups that should receive corporate funding.
❹ Cause-related marketing has benefited many organizations by allowing shoppers to feel that their spending can also serve a charitable purpose.
❺ The drawback is that these donors do not become part of an organization’s donor base.
❶ 과거 이십여 년은, 많은 기업들이 “공익연계 마케팅” 활동이라 불리는 것에서 자선 단체들과 합류하는 것을 보아왔다. 그리고, 그 활동 안에서 기업은 특정 상품에서 나온 이익의 일정 비율을 기부한다.
❷ 비영리 단체와 기업은 그러한 합의를 광고하고, 유사한 상품들 중에서 선택을 하게 되는 사람들에게는 자선 단체에게 이롭기도 한 것을 선택하도록 권장한다.
❸ 이러한 주제에서의 변형은, 특정 종류의 단체에게 이익의 일부를 주겠다고 제안하거나, 고객이 기업의 재정 지원을 받아야 하는 집단을 지명하도록 허용하는 기업들을 포함한다.
❹ 공익연계 마케팅은, 쇼핑객들로 하여금 그들의 소비가 자선 목적에 도움이 될 수도 있다고 느끼도록 함으로써 많은 단체들에게 이익을 주어왔다.
❺ 단점은 이러한 기부자들이 어떤 단체의 기부자 기반의 일부가 되지 않는다는 점이다.
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