-
[13강]_[practice 2]_[EBS_리딩파워_완성]EBS_리딩파워_완성/[13강]__[EBS_리딩파워_완성] 2023. 4. 23. 18:10
[ Children from African societies who spend their whole lives with music ]
❶ Children in traditional African societies are constantly surrounded by instrumental music, song, and dance.
❷ Their musical training is a lifelong process that begins at birth with cradle songs and prepares them for participation in all aspects of adult life.
❸ On the backs of their relatives, they experience the rhythms associated with work.
❹ At festivals and other social events, their relatives dance with them on their backs until they are old enough to join the activities for themselves.
❺ Rhythmical facility is built into their everyday lives, so that, for example, the children experience the sounding of three beats against two beats and are thereby aided in the development of a “two-dimensional attitude to rhythm.”
❻ Children are encouraged to begin tapping out rhythms as soon as an adequate degree of arm control is developed, and at the age of three or four they begin making their own instruments.
[ 평생 음악과 함께 하는 아프리카 사회의 아이들 ]
❶ 전통적인 아프리카 사회의 아이들은 기악, 노래, 그리고 춤에 끊임없이 둘러싸인다.
❷ 그들의 음악 훈련은 태어날 때 요람에서 듣는 노래로 시작해서 성인의 삶의 모든 측면에 참여하도록 그들을 준비시키는 평생의 과정이다.
❸ 그들은 친척의 등에 업혀서 일과 관련된 노래를 경험한다.
❹ 축제와 다른 사교적인 행사에서 그들의 친척은 그들이 혼자서 활동에 참여할 수 있을 만큼 충분히 나이를 먹을 때까지 등에 그들을 업고서 춤을 춘다.
❺ 리듬과 관련된 재능이 일상적인 삶 속에 형성되고, 그래서 예를 들어, 아이들은 2박자 대비 3박자의 소리내기를 경험하고, 그렇게 함으로써 리듬에 대한 이차원적인 태도’를 계발하는 데 도움을 받는다.
❻ 적절한 정도의 팔 제어 능력이 생기는 즉시, 아이들은 리듬에 맞추어 두드리기 시작하도록 권장되며, 서너 살이 되면 자신의 악기를 만들 기 시작한다.
constantly 끊임없이
surround 둘러싸다
instrumental music 기악
lifelong 평생의
process 과정
cradle 요람
participation 참여
aspect 측면, 면
relative 친척
rhythmical 리듬의
facility 재능, 솜씨
thereby 그렇게 함으로써
aid 돕다
two-dimensional 이차원의
attitude 태도
musical instrument 악기fluent 유창한
tap out (리듬에 맞춰) ~을 두드리다adequate 적절한, 적당한
arm 팔
control 제어
'EBS_리딩파워_완성 > [13강]__[EBS_리딩파워_완성]' 카테고리의 다른 글
[13강]_[practice 1]_[EBS_리딩파워_완성] (0) 2023.04.23 [13강]_[EX 2]_[EBS_리딩파워_완성] (0) 2023.04.12 [13강]_[EX 1]_[EBS_리딩파워_완성] (0) 2023.04.12