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  • 2021년 9월 모의_[ 고1 ]_37번
    [ 고1_9월 ]/[ 고1_9월 (2021) ] 모의고사 읽기 2023. 9. 16. 09:11

     

     

    In a study, a researcher pretending to be a volunteer surveyed a California neighborhood, asking residents if they would allow a large sign reading ‘‘Drive Carefully’’ to be displayed on their front lawns. 

    (C) To help them understand what it would look like, the volunteer showed his participants a picture of the large sign blocking the view of a beautiful house. 

    Naturally, most people refused, but in one particular group, an incredible 76 percent actually approved.  

    (A) The reason that they agreed was this: two weeks earlier,  these residents had been asked by another volunteer to make a small commitment to display a tiny sign that read ‘‘Be a Safe Driver’’ in their windows.

    (B) Since it was such a small and simple request, nearly all of them agreed.

    The astonishing result was that the initial  small commitment deeply influenced their willingness to accept  the much larger request two weeks later.

     

     

     

     

     

     

     

    ❶ [ 실험의 배경 ]   연구자는 자원봉사자인 척하며 캘리포니아의 한 동네에서 주민들에게 "운전을 조심하세요"라는 큰 표지판을 앞마당에 설치해도 되는지 물었다.

    ❷ [ 표지판의 크기 설명 ]   자원봉사자는 큰 표지판이 어떤 모습일지 보여주기 위해 아름다운 집을 가리는 표지판의 사진을 참가자들에게 보여주었다.

    ❸ [ 대부분의 반응 ]   당연히 대부분의 사람들은 거절했지만, 한 특정 그룹에서는 놀랍게도 76%가 이를 허락했다.

    ❹ [ 동의한 이유 ]   그들이 동의한 이유는 두 주 전에 다른 자원봉사자가 작은 요청을 했기 때문입니다. 그 요청은 창문에 "안전한 운전자가 되세요"라는 작은 표지판을 붙이는 것이었다.

    ❺ [ 작은 요청의 수용 ]   이 작은 요청은 너무 간단하고 작았기 때문에 거의 모든 사람이 동의했다.

    ❻ [ 작은 요청이 큰 요청이 되는 결과 ]   놀라운 결과는 이 작은 요청이 나중에 더 큰 요청을 받아들이는 데 큰 영향을 미쳤다는 것이다.

     

    << 작은 요청이 사람들의 행동에 얼마나 큰 영향을 미칠 수 있는지를 보여주는 예시의 실험 >>

     

     

     

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