-
[16강]_[practice 2]_[EBS_리딩파워_완성]EBS_리딩파워_완성/[16강]__[EBS_리딩파워_완성] 2023. 9. 4. 10:03
[ The role of tone when speaking ]
❶ Imagine two students examining their grades on a math test.
❷ One student tries hard but rarely gets a grade higher than a “C.”
❸ The other is the top math student in the school; she always gets an “A.”
❹ On this particular test, however, both students receive a “B.”
❺ These students might use the same words in discussing their grades, but with a remarkably different tone.
❻ The first student would likely deliver the sentence “I got a ‘B’ on the math test” with some surprise and happiness in her voice.
❼ She would sound excited and hopeful.
❽ The second student’s tone would indicate that she was not happy and suggest disappointment or worry.
❾ Both students used the same words, but they did not mean the same thing.
❿ The different tones mark the differences in the students’ feelings.
➔ ⓫ People may use the same sentence but convey different meanings due to their tone of voice displaying their emotional status.
[ 말할 때의 어조의 역할 ]
❶ 두 학생이 자신의 수학 시험 성적을 살펴보고 있는 것을 상상해 보라.
❷ 한 학생은 열심히 노력하나 ‘C’보다 더 높은 성적을 받는 경우가 거의 없다.
❸ 다른 학생은 학교에서 수학이 1등이어서 항상 ‘A’를 받는다.
❹ 하지만 이 특정 시험에서 두 학생은 모두 ‘B’를 받는다.
❺ 아마도 이 학생들은 자신들의 성적에 대해 이야기를 할 때 같은 단어를 사용할지 모르지만 어조가 현저하게 다를 수 있다.
❻ 첫 번째 학생은 아마도 “나 수학 시험에서 ‘B’를 받았어.”라는 문장을 목소리에 상당한 놀라움과 행복감을 담아서 말할 것이다.
❼ 그녀의 목소리는 흥분되어 있고 희망에 차 있을 것이다.
❽ 두 번째 학생의 어조는 그녀가 행복하지 않다는 것을 나타내고 실망이나 걱정을 암시할 것이다.
❾ 두 학생은 모두 같은 단어를 사용했으나 같은 것을 의미하지 않았다.
❿ 서로 다른 어조가 학생들의 기분의 차이를 나타낸다.
➔ ⓫ 사람들은 같은 문장을 사용할 수 있지만 그들의 감정 상태를 드러내는 목소리의 어조 때문에 다른 의미를 전달할 수 있다.
particular
remarkably
tone
deliver
indicate
mark
convey
due to
status특정한
현저하게
어조
말하다, 밝히다
나타내다
나타내다, 표시하다
전달하다
~ 때문에
상태'EBS_리딩파워_완성 > [16강]__[EBS_리딩파워_완성]' 카테고리의 다른 글
[16강]_[practice 4]_[EBS_리딩파워_완성] (0) 2023.09.04 [16강]_[practice 3]_[EBS_리딩파워_완성] (0) 2023.09.04 [16강]_[practice 1]_[EBS_리딩파워_완성] (0) 2023.09.04 [16강]_[EX 2]_[EBS_리딩파워_완성] (0) 2023.09.04 [16강]_[EX 1]_[EBS_리딩파워_완성] (0) 2023.09.04