ABOUT ME

-

Today
-
Yesterday
-
Total
-
  • [5강]_[함축적의미]_[Gateway]
    EBS_2026수능특강 영어__[ PART 1 ]/[5강] 함축적 의미 2025. 2. 10. 23:52

     

    The position of the architect rose during the Roman Empire, as architecture symbolically became a particularly important political statement.

    Cicero classed the architect with the physician and the teacher and Vitruvius spoke of “so great a profession as this.”

    Marcus Vitruvius Pollio, a practicing architect during the rule of Augustus Caesar, recognized that architecture requires both practical and theoretical knowledge, and he listed the disciplines he felt the aspiring architect should master: literature and writing, draftsmanship, mathematics, history, philosophy, music, medicine, law, and astronomy ― a curriculum that still has much to recommend it.

    All of this study was necessary, he argued, because architects who have aimed at acquiring manual skill without scholarship have never been able to reach a position of authority to correspond to their plans, while those who have relied only upon theories and scholarship were obviously “hunting the shadow, not the substance.”  

    (* hunting the shadow, not the substance pursuing the ideals of architecture without the practical skills )

     

     

    건축가의 지위는 로마 제국 시대에 상승했는데, 이는 건축이 상징적으로 특히 중요한 정치적 성명이 되었기 때문이다.

    '시서로(키케로 (라틴어식 발음))' 건축가를 의사와 교사와 같은 부류에 넣었으며, '비트루비어스(위트루위우스 (라틴어식 발음))'이토록 위대한 직업 대해 말했다.

    '어거스터스 시저(아우구스투스 카이사르 (라틴어식 발음))' 통치 시기에 활동하던 건축가인 '마르쿠스 비트루비어스 폴리오 ( 마르쿠스 위트루위우스 폴리오 (라틴어식 발음))' 건축이 실용적 지식과 이론적 지식을 모두 필요로 한다는 점을 인정했으며, 그는 장차 건축가가 되려는 자가 숙달해야 한다고 생각한 학문 분야를 나열했는데, 이는 문학과 작문, 제도, 수학, 역사, 철학, 음악, 의학, , 그리고 천문학이었고, 이것은 여전히 많은 추천을 받는 교육과정이다.

    그는 모든 학문이 필요하다고 주장했는데, 이유는 학문 없이 손기술을 습득하려 건축가는 결코 자신의 계획에 상응하는 권위 있는 지위에 도달할 없었던 반면, 오로지 이론과 학문에만 의존한 건축가는 분명히실체가 아닌 그림자를 쫓고 있었기때문이다.

     

    (*  비트루비우스 폴리오 (Marcus Vitruvius Pollio, 마르쿠스 위트루위우스 폴리오, BC 81년경 ~ BC 15년경): BC 1세기 고대 로마의 기술자 · 건축가 , 현존하는 고대 유일의 건축서 ‘De Architectura 10권’ (건축에 대하여, 보통 ‘건축 10서’라고 한다)의 저자로 유명   )

     

     


    [ 로마 제국 시대 건축가의 지위 (Position of Architects in the Roman Empire) ]


    ❶ 건축가 지위 상승 (Rise of Architect's Position)

    • 로마 제국 시대 (During the Roman Empire)
    • 건축의 정치적 상징성 (Architecture as political statement)


    ❷ 건축가의 중요성 인정 (Recognition of Architect's Importance)

    • 시서로: 의사, 교사와 동급으로 분류
      (Cicero: classed with physicians and teachers)
    • 비트루비어스: 위대한 직업이라 언급
      (Vitruvius: "so great a profession")


    ❸ 건축가에게 요구되는 교육 (Education Required for Architects)

    • 마르쿠스 비트루비어스 폴리오 (Marcus Vitruvius Pollio)
      • 아우구스투스 시저 통치기 활동
        (Practicing during Augustus Caesar's rule)
      • 건축: 실용적 지식 + 이론적 지식 필요
        (Architecture requires practical + theoretical knowledge)
      • 필수 학문 분야
        (Disciplines architects should master):
        • 문학과 작문 (Literature and writing)
        • 제도 (Draftsmanship)
        • 수학 (Mathematics)
        • 역사 (History)
        • 철학 (Philosophy)
        • 음악 (Music)
        • 의학 (Medicine)
        • 법 (Law)
        • 천문학 (Astronomy)
      • 현대에도 추천되는 교육과정
        (Curriculum still recommended today)


    ❹ 이론과 실무의 균형 필요성 (Balance of Theory and Practice)

    • 학문 없이 손기술만: 권위 있는 지위에 도달 불가
      (Manual skill without scholarship → No authority)
    • 이론과 학문에만 의존: ‘실체 아닌 그림자 추구’
      (Relying only on theory → "Hunting shadow, not substance")
    • 실무와 이론의 균형 강조
      (Emphasis on balance between theory and practice)



     

     

     

     

     

     

     

Designed by Tistory.